Wednesday, December 14, 2016

Soojusõpetus

24. novembri loengu teemaks oli soojusõpetus mida viis läbi õppejõud Kadri Veende. Samuti osales loengus ka õppejõud Kaido Reivelt, kes näitas erinevaid katseid.
Loengu alguses uuris õppejõud Kadri milliseid harjutusi oleme seoses soojusõpetusega juba teinud ning seejärel rääkis ta meile oma kogemusest 8. ja 9 klassiga.
Edasi arutlesime selle üle, et millal peaks soojusõpetust õpetama, kas kevadel või sügisel?

Sügisel

  • sisseastumiskatseteks selged
  • õpilased tulevad puhanud peaga kooli (kergem omandada)
  • sügis on külm aeg-veidi soojust sügisesse

Kevadel
  • sisseastumiskatsed (paremini meeles)
  • kevadel toimuvad erinevad soojus'petusega seotud protsessid, näiteks jää sulamine
  • astroloogiline kõrghetk selle õppimiseks pidi olema kevadel
Sellele arutelule järgnesid katsed...

Peale katseid hakkasime tegelema tunnijaotuskava koostamisega. Jaotasime soojusõpetuse teemad lehekülgede järgi tundidele. Akadeemilisi tunde peaks kokku olema 16 ning nende sisse peaksid ära mahtuma ka kontrolltööd ning hea kui ka kordamine selleks.

Loengu lõpetasime me mänguga. Pidime paigutama end klassi keskele nii tahkete, vedelate kui ka gaasiliste aine osakestena. See mäng oli minu arvates väga hea kuna selline lähenemine aitaks nii mõnelgi lapsel osakeste paiknemisest paremini aru saada ning peale selle suhelda ka kaasõpilastega.

No comments:

Post a Comment