Nii füüsika õpik kui ka selle õpetamine peaks sisaldama :
- Teaduslikku komponenti-omandamine kindlustab teadmised füüsika alustest ja oskused neid rakendada.
- Protsessuaalset komponenti- võimaldab omandada füüsikale omase teadmiste hankimise viisi.
- Ideelist komponenti- kujundab väärtushinnanguid, õpilase suhtumist füüsika osasse ühiskonnas ja suhtumist füüsikasse kui kultuurifenomeni
Kogu esimese poole loengusr tegelesime õpikute, töövikikute ja kontrolltööde vihikute vaatamisega ning seal juures seletas õppejõud miks on õpik just nii üles ehitatud ning millistele asjadele tuleks rohkem tähelepanu pöörata. Elektriõpetuse õpiku kõik peatükid lähtuvad eksperimendist, sisaldavad ajaloolist lähenemist.
Füüsika õpetamise juures tuleks tähelepanu pöörata ka korrektsele keelekasutusele. Näiteks vale on öelda et lasen juhtmest vooli läbi. Selline lause tähendaks seda, et kui ühes punktis on vool siis teises ei ole. Elektrivool on juhtmes korraga igalpool, seega õige oleks öelda, et juhtmes on /ei ole elektrivool.
Vaatasime ka eksperimentaalse uurimismeetodi etappe:
- Probleemi püstitamine ja formuleerimine
- Eksperimendi või vaatluse planeerimine
- Eksperimendi korraldamine
- Kogutud andmete registreerimine; katse tulemuse töötlemine; järelduse tegemine; tõlgendamine.
- teoreetiliste üldistuste tegemine
Teises tunni pooles tegime ülesandeid ning vaatlesime kolme pirni katset.
8 loengus oli küll palju teooriat, kuid huvitav oli kuulata kuidas õpiku koostaja ise seletas oma tehtud õpikut, vihikut ja KT vihikut.
Selles postituses, Kristin kirjeldad mis seminaris toimus ja tood välja vajaliku info. Oleks oodanud pisut rohkem FÜÜSIKAT :) ja seda kuidas sulle see seminar sobis.
ReplyDelete